Zakaj nekaterim nikoli ne uspe pospraviti svojega doma

Ne vzamemo si časa

Najpogostejši vzrok, da se temeljitega pospravljanja ne lotimo, z njim odlašamo in nikoli ne zaključimo, je, da si ne vzamemo časa. Dokler si ne postavimo jasnega cilja, zakaj želimo urediti dom, ne določimo točnega datuma, do kdaj bomo končali, in si urejanja doma za krajši čas ne uvrstimo na vrh prioritet, utegnemo pospravljati v nedogled.

Nekateri se zelo hitro vržejo v pospravljanje in praznjenje omar, vendar vnema popusti, ko postane težko, ker je preveč reči in odločitev, kaj obdržati. Zato pospravljanje začnimo z razmislekom. Čim natančneje si odgovorimo na vprašanja, kaj za nas pomeni, da je dom lepo urejen, kako se v takem domu počutimo, kako bomo preživljali čas, ko bo vse urejeno, kaj bo drugače in bolje. Najbolje je, da si to kar zapišemo, ker ima zapis večjo težo. Lahko pa naredimo tudi vizualizacijo, kar delajo športniki in poslovneži za svoje cilje, arhitekti in notranji oblikovalci za svoje naročnike, uporabljamo pa jo lahko tudi za svoje zasebne cilje. Pomagamo si lahko tudi s fotografijami s Pintresta ali iz revij.  Tudi sama pri svojem delu s strankami pred prvim srečanjem na domu uporabljam poseben vprašalnik za razmislek. Resnično urejen dom je takrat, ko so vaše vrednote in reči uglašene z vašimi prostori in načinom življenja. Jasna vizija je kot zemljevid, da veste, kam želite priti, in je dobra motivacija zlasti takrat, ko pospravljanje postane težko.

Mislimo, kaj vse potrebujemo za pospravljanje

Marsikdo misli, da so pogoj za urejen dom več prostora, natanko določene omare, predvsem pa škatle in posode za shranjevanje. Tako se zgodi, da tudi škatle in posode postanejo navlaka, novi nakupi pa prazne obljube, ker niso izpolnili naših pričakovanj. Vsakogar spodbujam, da se v procesu pospravljanja vzdrži nakupov in da si raje piše seznam želja tako za organizacijske rešitve kot za predmete, ki bi jih želeli zamenjati ali na novo kupiti. Nakupi so na vrsti, ko je vse  pregledano in ko natanko veste, kaj bi radi.

Pospravljanja se ne lotimo s pregledovanjem in odstranjevanjem odvečnega

Pogosta napaka je tudi, da se pospravljanja lotimo z organiziranjem namesto s pregledovanjem reči in odstranjevanjem odvečnega. Organiziranje ali določitev, kje bomo določene stvari shranjevali, je smiselna potem, ko smo pregledali vse stvari, ki spadajo skupaj. Tako bomo lažje našli prave rešitve in izmerili police in predale za dobro organiziranje. Včasih so reči sicer lepo razvrščene, med njimi pa je veliko takih, ki jih sploh ne potrebujemo. To se zgodi, ker je lažje stvari pospraviti v škatlo kot pa odločiti se, kaj z njimi. Poznamo pa tudi dom brez navlake, ki pa ni dobro organiziran, kar prav tako otežuje lahkotno vzdrževanje reda. Pri organizaciji velja zlato pravilo, da naj bo shranjevanje čim bolj preprosto in pregledno, kar pomeni, da vam ni treba premakniti treh reči, preden dosežete tisto, ki jo potrebujete. Preveč komplicirana organizacija se dolgoročno ne bo obnesla.

Osredotočamo se na tisto, kaj vse bomo zavrgli

Danes veliko člankov piše o tem, česa vse se lahko takoj znebite ali celo, da vsak dan iz doma odnesete določeno število predmetov. Priporočam, da se raje osredotočite na tisto, kar želite obdržati, in ne na to, kaj vse boste zavrgli. Tako boste lažje prepoznali, kaj spada v vaš način življenja in vaš dom, ter boste tudi bolj suvereni pri odločitvah.

Pospravljanja se torej lotite premišljeno, z namenom in sistematično. Cilj naj bo, da ste doma obdani s stvarmi, ki jih imate radi. Tako boste temeljito pospravili le enkrat in boste z lahkoto in sproti vzdrževali red.

Tina Markun

Urejanje in organizacija doma, certificirana svetovalka po metodi Konmari